
Jimmie Morten Rasmussen
Anställd sedan 2004
Utbildad lastbilschaufför
vad gör du
Jag arbetar som kontorsassistent i vår terminal i Rønne. Mitt arbete börjar tidigt på morgonen, med upprättande av dokument på godset som anlände med godsfärjan tidigt på morgonen.
Mitt jobb är generellt en schemaläggare och servicefunktion för både våra kunder och våra chaufförer. Jag har stor insikt i båda världarna vilket är en stor fördel i mitt jobb.
Tidigare var jag lastbilschaufför, men nu är jag inne på en kontofunktion där jag meddelar chaufförerna när vi behöver hämta varor och ser till att de har nödvändiga papper med sig.


Vad är mest spännande och utmanande?
Det spännande med mitt arbete är att ingen dag är den andra lik. Ofta dyker det upp utmaningar som vi måste lösa och här är jag ofta ansvarig för att hitta den lösningen. Här handlar det om att jag ska hitta en lösning så att vi ser till att kunden blir nöjd med leveransen och sin beställning.
Hur använder du din utbildning i din nuvarande position?
Jag började som terminalarbetare redan 2004. Då tog jag lastbilskörkort och ADR-utbildning genom BHS, vilket gav mig möjligheten att bli lastbilschaufför. Jag har inte gått någon ungdomsutbildning, men jag har varit i arbete i många år, och jag har därför massor av praktisk erfarenhet, som jag använder i mitt dagliga arbete.
Vilka är de tre viktigaste sakerna för dig i ditt arbete på BHS Logistics?
- Bra kollega
- Stort förtroende från ledningen
- Det finns plats för alla på BHS
Varför är BHS Logistics ett attraktivt företag för dig att arbeta för?
BHS är en attraktiv arbetsplats för mig eftersom ingen dag är den andra lik, och mina kollegor är alltid redo att hjälpa till om det behövs. Vi har alla ett gott sinne för humor och det finns utrymme för oss att vara lugna i vårt arbete. Dessutom är BHS ett företag i ständig utveckling, och det är spännande att få vara med.