Verkstadschefen

Miljø Ikon BHS

MILJÖ

ISO 14001

Kvalitets logo BHS

KVALITET

ISO 9001

HÅLLBARHET

ISO 26000

BHS Medarbejder
  • Rasmus Pedersen,

  • Anställd sedan 2008

  • Utbildad lastbilsmekaniker

vad gör du

Till vardag ansvarar jag för att hantera processen på BHS Servicecenters verkstad. Vi har för närvarande 10 kollegor och 4 lärlingar.

Mina primära arbetsuppgifter består av den dagliga kontakten med kunderna och möta dem med hjälp av reparation av deras lastbilar. Jag börjar mina kollegor med uppgiften, varefter jag skapar beställningar på reservdelarna som ska användas till reparationen.

Jag ansvarar även för att godkänna fakturor innan de skickas till kund, samt våra försäkringsärenden Sammantaget har jag den allmänna överblicken och gillar att vara med i leken överallt.

BHS Service center billede
Service Center

Vad är det mest spännande och utmanande med att arbeta i BHS Service Center?

Det mest spännande och utmanande med att vara verkstadschef och även mekaniker på BHS är att ingen dag är den andra lik. Vi arbetar med olika utmaningar och akuta situationer varje dag som plötsligt kommer in från gatan och måste lösas direkt.

Jag tycker att det är jättebra när vi kan få de här situationerna lösta så snabbt som möjligt och på så sätt se till att kunderna snabbt kan gå vidare. Det kan dock också vara lite hektiskt, så det är skönt att kunna koppla av när dagen är över.

Hur använder du din utbildning i din nuvarande position?

Jag utbildade mig till lastbilsmekaniker på BHS och har jobbat där 90 procent av min tid på BHS. Sedan dess har jag blivit handledare och i mitt nuvarande arbete som handledare kan jag känna att det är av stor betydelse, då jag har mycket yrkesmässig och praktisk erfarenhet i bagaget som jag kan dra nytta av.

Dessutom har jag också lärt mig att jag är snäll och utåtriktad som person och det är viktigt som arbetsledare när jag ska jobba nära kunder och kollegor. Dessutom är jag också bra på att hålla huvudet kallt i stressiga situationer, så att varje uppgift löses på rätt sätt.

Vilka tre saker är viktigast för dig med att arbeta i ett företag som BHS Logistics?

  1. Solidaritet
  2. Fantastisk medarbetare/kollega
  3. Humor i vardagen

Varför är BHS Logistics ett attraktivt företag för dig att arbeta för?

BHS Logistics/BHS Service Center är ett attraktivt företag för mig eftersom jag känner mig hemma när jag är på jobbet. Jag ser fram emot att åka varje morgon och när jag är ledig ser jag redan fram emot nästa dag och att jobba med mina goda kollegor.

  • Du vet – eller har en brinnande önskan att lära dig om transportbranschen.
  • Du har god säljförmåga – är resultatinriktad och kostnadsmedveten, samt kan arbeta självständigt.
  • Du brinner för optimala och kostnadseffektiva lösningar för kunder
  • Du arbetar strukturerat, noggrant och har överblick, så du vet hur du håller huvudet kallt i stressiga situationer.
  • Du är bra på kontakt och kommunikation med kunder och BHS medarbetare.
  • Du talar och skriver både danska och engelska

Verkstadschefen

Verkstadschefen